Reno, Sacramento en San Francisco

20 april 2015 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Zondag 19 april
We gaan naar Reno. Dat is nog ongeveer 200 mijl rijden. We hebben een hotel geboekt in de Sands regency. Op zondag is dat erg goedkoop en kunnen we weer eens in een fatsoenlijk bed slapen. We hebben die middag bij een Vietnamees gegeten. Heerlijk. 's Avonds hebben we nog een gokje gewaagd. Aan de eenarmige bandiet voor toch wel 1 dollarcent per keer. We hebben niks gewonnen. Verder was in Reno weinig te beleven.
Maandag 20 april
Vandaag gaan we richting Sacramento. De afstand is niet zo ver maar we nemen een scenic route via Carson. Je ziet onderweg voor de zoveelste keer het landschap veranderen. Je rijdt vanuit de droge woestijn een groenere omgeving in. Vanaf Carson gaan we richting Californië. De route gaat via Lake Tahoe. Lake Tahoe is in feite een bergmeer wat best hoog ligt. De weg er naar toe wordt steeds mooier. Grillige bergen met mooie bossen en dan zie je daar in een keer Lake Tahoe liggen. Dat is een prachtig gezicht. Groene bossen, een prachtig blauw meer en besneeuwde bergen op de achtergrond. Een prachtig plaatje. We rijden via de oostkant van Lake Tahoe naar de zuidkant om vervolgens via het westen naar Sacramento te rijden. We kijken of we nog herkenningspunten zien van onze eerdere reis in 1987. Die zien we niet. Het enige wat we zien dat het nog toeristischer is geworden met veel aandacht voor skieen e.d. Dan gaat de route richting Sacramento door de bergen. Dat is een heel mooie route. Sacramento halen we niet en gaan kamperen bij Folsom Lake. Dit op aanraden van de mevrouw van het infocentre voor Californië. Folsom Lake is een stuwmeer en de plek waar we terechtkomen is ook niet zoveel. Maar een leuk plekje om te overnachten. Je mag hier fikkie stoken dus dat is ook weer wel eens leuk. Tegenover staat een Amerikaans stelletje die niet echt zachtjes communiceren. Iedereen mag meegenieten. De auto wordt leeggeladen en alles wordt op de picknicktafel uitgestald. Dan wordt de tent neergezet en het vuur aangestoken. Tijd om bij het vuur te zitten is er niet. Er wordt alleen maar heen en weer gelopen en hoop gepraat. Ze hebben ook nog een kat bij. Dan stappen ze weer in de auto en gaan weg. We denken dat ze naar de Mac zijn geweest.
Wij stoken een flinke fik en doen een wijntje bij het kampvuur. Welterusten.
Dinsdag 21 april
Goedemorgen. De Amerikanen tegenover ons zijn ook wakker. De auto wordt gestart en ze vertrekken voor een ontbijtje denken we. Wij pakken ook in en gaan richting Sacramento. Dat is niet zo ver rijden. We parkeren de auto bij de rivier. De rivier was in het verleden van groot belang voor de goudzoekers. Ze kwamen hier met duizenden met de boot aan in de hoop dat hier de slag van hun leven konden slaan. Als we via de oude brug naar het centrum lopen passeren we een paar oude junks die volop aan de basepijp zitten. Als we voorbij lopen zeggen ze in het Engels it doesn't look as it looks like. Natuurlijk!! We lachen even en lopen door naar het centrum. Het oude centrum van Sacramento ziet er nog uit zoals het toen was. Oude winkeltjes, cafeetjes en een oud station. Heel leuk om te zien. Daarna gaan we richting San Francisco. We komen aan via de Golden Gate Bridge. Het is niet mistig en het blijft leuk om over deze brug te rijden. We rijden San Francisco in en doen ons best om een informatiepunt te vinden. Dat lukt niet echt. We rijden een route door de stad. Met een camper is dat eigenlijk niet goed te doen. We komen door buurten waar je 's avonds beter niet kan komen. Uit voorzorg doen we wel de deuren op slot. Je weet maar nooit. Het informatiepunt is niet te vinden en we rijden de stad uit naar half moon bay. Daar zoeken we bij de safeway een plekje om te snurken. Het weer valt tegen. Het is zoals haast altijd bewolkt en koud aan de kust in de buurt van San Francisco. Gauw naar bed en morgen in de richting van de zon.