Oamaru

20 maart 2015 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een rustdag. De zon schijnt maar er staat een frisse wind. We houden ons gemak en doen een ontbijtje met koffie uit de wind achter de camper. Hierna hebben we op het gratis internet van het havenbedrijf naast de camping ons reisverslag bijgewerkt. Het internet was traag dus ik heb alleen het verslag er op gezet en geen foto's. Dat komt nog wel als er ergens sneller internet voorhanden is. Na het uitgebreide ontbijt hebben we inmiddels gehoord dat Lieke ook weer thuis is van haar reis naar Azië en Australië. Joris heeft haar, samen met Leonie, Angela en tante Anja op Schiphol opgehaald.  Dus die is ook weer veilig thuis na een reis van vijf maanden.  Vanmiddag hebben we in het dorp de was gedaan en bij de Thai lekker groene curry met rijst en cashewnoten met kip en rijst gegeten. We moesten toch wachten tot de was klaar was. Bij de i- site hoorden we dat het dit weekend jazz weekend is en dat dat vanavond begint. Daar moeten we dan maar eens gaan kijken en vooral luisteren wat voor moois ze te bieden hebben.
We zijn de haven waar we staan nog voorbij gelopen in de richting van de pinguinkolonie. Daar hebben ze ooit een dam gebouwd om een beschermde haven te creëren. Dat is dus niks geworden. De dam ligt er wel maar alles wat er achter ligt verzand. Vandaag waaide het flink en er stonden aardige golven. Wat een geweld als die op die dam beuken. Het water spat zeker een meter of 7 omhoog. We hebben daar in een cafeetje nog wat gedronken. Daarna hebben we nog wat makkelijks gegeten en zijn we naar de jazzmuziek gegaan. In een café speelde een bluesband the hard working man. En daarna hebben we nog een ander café bezocht waar een jazzbandje speelde. Half elf waren we thuis.