20-4-2024

21 april 2024 - Capitolo, Italië

op deze camping hebben we vannacht maar beneden geslapen. Het was koud er blies een harde wind. Onweer was ook nog mogelijk.
toch heerlijk geslapen en ‘s morgens er was geen wolkje meer aan de lucht. Yes! Hier gaan we voor! Lekker buiten ontbijten.

DC742FBC-0D37-4BBE-8537-C8FE972AEBBBIMG_9490

Voordeel van zoveel regen is wel dat hij lijkt alsof de bus zo uit de wasstraat komt.😊 We rijden vanmiddag naar Bari en dan varen we vanavond over naar Griekenkand

Eerst hebben we Bari nog bezocht. Deze stad viel ons alles mee. We dachten in een heel lelijke havenstad terecht te komen. Waarom weet ik niet. Maar dat viel alles mee.

IMG_9501IMG_9512IMG_9530

Bari heeft een prachtige levendige oude stad. Je ziet op straat dat ze nog zelf hun schelpjes spaghetti maken. Dat kunnen ze heel snel.

IMG_9500IMG_9501

Omdat het zaterdag was waren er ook veel Italianen die in grote groepen aan lange tafels aan het lunchen waren. We zijn daar ook gaan eten. En hebben misto vis besteld. Mjammie dat was echt lekker.

IMG_9524

de kerk van Sint Nicolaas hebben we ook bezocht en bij zijn graf werd net een dienst gehouden.

IMG_9502IMG_9511IMG_9503IMG_9510

2 priesters hielden de dienst. Naast hen stond een man die een sweater droeg met op zijn rug (geen vredelievende) tekst! Hij bleek de zanger te zijn (prachtige stem overigens).

Het was weer een bijzonder moment.

Heel veel Russen wonen  deze dienst bij. Zij gaan op bedevaart naar Bari. Vladimir Poetin heeft het bronzen beeld van de heilige St. Nicolaas (dat op het plein staat) geschonken aan de stad Bari.

Het werd tijd om naar de ferry te gaan. Bij de poort aangekomen werd ons verteld dat dat niet de ingang was. We moesten 3 km verderop zijn. We vonden de ingang van de haven, reden naar binnen…., en ja hoor…. We passeerden 3 km verder weer de eerste ingang. Hoe dan?
het inchecken verliep voorspoedig ( al kwamen we er nu achter dat we het kentekenbewijs van de auto niet bij ons hadden, daar werd gelukkig niet naar gevraagd)

we moesten wachten tot de inscheping. Haha Ook dat was weer erg onlogisch, maar goed, het was gelukt om aan boord te komen. Daar hebben we wat gedronken en zijn vroeg naar bed gegaan, want om 4 uur gaat de wekker.

IMG_9531IMG_9539
Bye Italy

1. Marga Bastiaanse:
    21 april 2024
    Goedemiddag! hopelijk een goede overtocht gehad.. nu op zoek naar de Griekse zon!!
    ik geniet van jullie mooie foto's. Dank en tot morgen ;)
  2. Maja Leemreijze:
    Leuke verhalen en mooie foto’s. Veel plezier in Griekenland
  3. Brigitte:
    Op naar Griekenland👍👍👍🛳️🚢
  4. Laura:
    22 april 2024
    Het is genieten van je mooie verhalen en foto's!!
  5. Freek en Tanja:
    22 april 2024
    Wat een prachtige reis hebben Jullie tot nu al gehad!
    We zijn benieuwd naar volgende belevenissen in het Griekse land!!!

Jouw reactie