19-4-2024

19 april 2024 - Capitolo, Italië

19-4-2024

we werden wakker door een klap onweer en de hele ochtend regende het hard en buiten is het maar 10 graden. De voorspellingen zijn ook niet zo goed, maar goed dan doen we gewoon een spelletje

IMG_9445

je merkt wel dat Italië (en sowieso de meeste gebieden) zoveel mooier zijn als de zon schijnt De contrasten zijn dan groter.

Maar het is even niet anders. Deze dag rijden we richting Brindisi en vanaf daar een autoroute langs de Trullies. Er zijn langs deze route  5 dorpjes Ostuni, Cisternino,Martina Franca, Locorotondo en Alberobello

IMG_9451
allemaal weer mooie dorpjes IMG_9456
we vrolijken ze zelf weer een beetje opIMG_9457IMG_9463
al is dat niet altijd nodig omdat sommige straten met heel veel smaak zijn ingerichtIMG_9464

IMG_9468

IMG_9477

In het begin zagen we niet zoveel trullies, maar in het laatste dorp Alberobello waren er wel 1400. Die heb ik niet allemaal op de foto gezet, hoor! De trullies werden gebouwd met gestapelde stenen in de 15e eeuw. Omdat ze geen mortel gebruikten hoefden ze ook geen belasting te betalen. Nu konden ze, bij controle, makkelijk afgebroken worden. Slim!

vannacht willen we op een camping staan, maar de meesten waren nog gesloten. We vonden er een. Nadat we eerst nog door een landschap reden waar veel akkerbouw was.

IMG_9479

IMG_9478IMG_9483

1. Laura:
    20 april 2024
    Wow...wat leuk al die dorpjes!! Jammer even van het weer maar dat gaat vast weer goedkomen! Mooie foto's Lineke!
    Wij zitten in Spanje tot woensdag. Lekker weertje hier, dat konden we wel even gebruiken..haha
    Hele goede reis verder! Groetjes Hans en Laura

Jouw reactie