Cinque Terre dag 2 en 3 tot 14-4-24

14 april 2024 - Corniglia, Italië

We hadden geen moeite om te gaan slapen. De mooie inspanning van gisteren was denk ik wel de reden. Vandaag hebben we een all-in card genomen, daarmee maken we gebruik van trein toegang Cinque Terre en de bus.

IMG_8796

We gaan eerst met dectrein naar Monterosso en lopen van daaruit naar Vernassa en Corniglio. Deze wandeldag blijkt uiteindelijk nog intensiever te zijn. Vooral omdat het regent en het smalle pad daardoor vrij glad is, dus opletten geblazen!

Maar die omgeving en de uitzichten zijn adembenemend mooi

IMG_8808IMG_8880IMG_8868

Met een extra moeilijkheidsgraad namelijk Regen! Dat maakt het extra moeilijk en soms had je alle spieren nodig om niet uit te glijden! Maar wat was het toch weer prachtig Alle 5 de stadjes zijn mooi en heel erg uniek.

de historische wandelroute loopt nu niet verder dan Corniglio wegens onderhoud aan het pad.
we maakten gebruik van de bus en trein om weer naar Levanto te gaan.

11-4-2024 deze dag besloten we om met de trein naar La Spezia te gaan en van daar de boot te pakken terug naar Levanto. Wat een grote stad is La Spezia. Het duurde even voordat we bij de haven waren. Daar hebben we heerlijk ontbeten en kochten de tickets voor de boot. We hadden geen betere dag uit kunnen kiezen. Werkelijk prachtig weer! Juist dan komen de dorpjes het best tot hun recht!

IMG_8991
natuurlijk konden we ook van boord gaan om al die stadjes te bezoeken IMG_8971IMG_9015
prachtige steegjes en verdwalen kun je niet!IMG_9019

IMG_9022
in Levanto trakteerden Jos en Maja ons op een etentje in een strandtent van Levanto, een heel gezellig plekje met een prachtig uitzicht!

IMG_9040

IMG_9043

12-04-2024

De week vliegt voorbij Zeker als je met z’n vieren bent! Gezellig kletsen en een kaartje leggen!

Jos en Maja vertrokken vandaag naar Frankrijk en wij vervolgden onze weg richting Vesuvius.
we vonden een camperplaats in Terracina En met ons nog 70 ander camperaars! Maar een goede locatie waar ze heerlijk eten verkochten.

IMG_9067IMG_9068

13-4-2024

Vandaag rijden we naar Herculaneum De stad die in het jaar  79 ook bedolven werd door de uitspuwing van lava door de Vesuvius. Heeel indrukwekkend en niet zo gigantisch groot als Pompei

Eerst parkeerden we onze camper op een bewaakte camperplaats in Napels en reden op de fiets naar Herculaneum. Dat is op zich ook al een hele belevenis tussen al dat verkeer en Napolitaanse chauffeurs.

In Herculaneum kochten we een Italiaanse map en namen ook een Italiaanse audiotour Nou ik zal je zeggen dat daar geen logica nog volgorde in zat, maar uiteindelijk is het ons toch gelukt om de juiste info bij de juiste locatie te vinden. We hebben er zeker wel 5 uur rondgestruind. Het is zeer de moeite waard!

IMG_9096IMG_9097IMG_9115IMG_9116
ze maakten toen zelfs glas!

We fietsten weer terug en aten wat bij een cafeetje.
Op de camping was het zo goed verlicht dat je geen verschil zag tussen dag of nacht, maar sliepen toch heerlijk in ons campertje.

1. Groetjes, Hein en Elly:
    14 april 2024
    Weer een mooi verhaal en prachtige foto's, Jos en Lineke! Klinkt heerlijk!
  2. Brigitte:
    14 april 2024
    Zoooo, al veel gedaan zeg. Leuk om te lezen. Jammer van de regen maar nu weer lekker in de zon. Wij zitten een weekje in Hoenderloo. Minder spectaculair maar ook leuk.

Jouw reactie