26-4-2024

26 april 2024 - Camping Venezuela, Griekenland

Het is echt een mooie camping en omdat het hier zo vlak is, wilden we gaan fietsen.
We kregen tips van de buren, dat er wel een paar honden waren, maar die lagen in de middagzon te slapen en als we niet zouden praten dan sliepen ze gewoon verder. Voor de zekerheid nemen we toch wat stenen mee en een stok.
We zagen een hond op de weg liggen en we fietsten er stil voorbij. Die hond schiet omhoog en gaat blaffen en ineens staan er 5 honden om ons heen. Wow ik gillen en schreeuwen natuurlijk en 1 hond ging op Jos af. Ik voelde de stenen in mijn hand en gooide ze bovenop zijn kop. Ik wist niet dat ik zo goed kon gooien en hard kon fietsen. Mijn hart zat in mijn maag. Via een kleine omweg konden we gelukkig direct terug naar de camping. Nee, dat fietsen hier is niet aan mij besteed. Na een uur stond ik nog te trillen op mijn benen.

de stok staat paraat!

we zijn nog, op loopafstand, naar een klein haventje gefietst en hebben op ons gemak gekeken hoe een vissersboot zijn gevangen vis loste op een vrachtwagen. Dat was lekker relaxed.
want de zon schijnt hier heerlijk!