24 en 25-4-2024

25 april 2024 - Agios Serafim, Griekenland

Tsjonge ik had weer wat vanmorgen. Gisteren regende het toch zoveel dus (slim als ik ben) heb de luifel uitgedraaid en 1 poot lager gezet zodat het water eraf kon lopen. Zo konden we droog de camper in- en uitstappen. Vanmorgen scheen de zon Heeeeeerlijk!
Lekker ontbeten

IMG_9706

en daarna met de auto naar De kloosters van Meteora.
Ik draai de luifel in en daar stroomt me toch een plas met water de binnenkant van mijn deur in. Alles zeiknat natuurlijk. (Was het toch niet goed weggelopen)
🫣maar gelukkig scheen de zon en kon alles goed drogen.
De bergen zijn ontzettend mooi. Ze zijn helemaal glad door wind regen en sneeuw.

IMG_9710IMG_9733IMG_9744IMG_9750IMG_9757IMG_9765IMG_9775

En ongelooflijk die kloosters op de bergen Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen in de 14e 15e eeuw, Dit is ook  echt monnikenwerk geweest. Nu zijn er bij sommige kloosters wat liften, maar vroeger moesten ze lopen of werden ze naar boven getakeld. Maar werkelijk schitterend om te zien.

25-4-2024
wat hadden we gisteren geluk met dat mooie weer zodat we de kloosters van Meteora goed konden zien!
De dag begon vandaag met regen, maar gelukkig weer een reisdag. Jos moest nog even een praatje maken met de overbuurman Giesberts, want die kende hij van de marechaussee in Den Haag.

We checken uit en kregen nog een plattegrondje en een fresco uit Meteora! 😉

IMG_9786

we rijden richting de warmte en de zon. Die zien we meer en meer schijnen. We doorkruisen een heel lang vallei. Dat land is zo vlak dat waren we, al een tijdje, niet meer gewend. Deze vallei wordt omringd door bergen en is van Meteora tot Lamia zeker 140 km lang.

IMG_9802IMG_9799

Vanaf de berg hebben we een mooi uitzicht en eten we een boterham. We kiezen een camping uit. Het wordt camping  Venezuela in Agios Serafim, aan de Egeïsche Zee.
we hebben geluk want eigenlijk opent ze pas op 1 mei! Het is een mooi verzorgde camping en we krijgen een plekje met uitzicht op zee.

IMG_9810

Alleen het restaurant is niet open. we hebben wel wat eten bij ons en daar moeten we het maar mee doen.
we hebben eerst een paar wasjes gedraaid.  Dat was wel nodig en gingen daarna over het strand wandelen.

IMG_9818

Jos zag een paar honden bij elkaar en we wapenden ons met een stok.

IMG_9816

Ik heb het niet zo op die honden. Het schijnt ook zo te zijn dat als ze in een groep lopen, dan kunnen ze agressief zijn.
Toch wil Jos op de fiets of met de auto naar een restaurant. We vragen het de campingbeheerster Roula en zij biedt aan om ons naar een restaurant te brengen en ook weer op te halen!
Wat een service. Ik neem dat graag met beide handen aan, want achtervolgt worden door een hond zie ik niet zitten.

IMG_9837

Roula regelt alles voor ons Ze brengt ons naar het restaurant, vertaalt voor ons wat we willen eten, wil zelfs de rekening voorschieten en komt ons ook weer ophalen, zodra we haar bellen als we klaar zijn.
Ik niet anders zeggen dan Wat een gastvrijheid!!!
Ze reageert zelfs verbaast als wij haar willen betalen. It is all in the service!! Zegt ze.

1. Goorden:
    26 april 2024