21 en 22 4-2024

22 april 2024 - Ioánnina, Griekenland

Na een woelige nacht ( behoorlijk wat golven en deining op de veerboot werden vanmorgen  om 4.00 uur de campers afgekoppeld van de stroomvoorziening. Het was tijd de boot te verlaten.
Voor ons ligt Griekenland.

IMG_9546IMG_9553IMG_9560IMG_9564

Het weer valt tegen 10 graden, bewolkt en regelmatig regen. We besluiten om gelijk door te rijden naar Ioannina. We staan daar op een camping bij een meer. Wel weer een prachtig uitzicht op een vogelrijk meer. We zagen zelfs pelikanen. Het is ook een geliefd watersport meer.

Griekenland is weer totaal anders dan Italië. Wat is het hier prachtig groen. Dat betekent dus ook dat het niet droog is, maar het is van dat frisse groen waar je maar niet genoeg van krijgt. Geweldig mooi! Dat is pas voorjaar!

Je ziet ook nog besneeuwde bergen! Prachtig, maarrr de wind komt daar ook vandaan, dus we zijn heeel blij met onze winterjas en kacheltje in de camper. 8 graden is best koud.

het is hier vrij vlak daarom hebben we hier ook  gefietst.

IMG_9567IMG_9568IMG_9569

Ook Ioannina heeft een oud stadsgedeelte.  Ooit was de struikrover Ali Pasha heerser over dit gebied. Tijdens zijn heerschappij bestreed hij juist struikrovers. Ook hij heeft niet lang mogen heersen want hij werd doodgeschoten en onthoofd. Zijn graf is bij het oude kasteel zijn hoofd hebben ze niet kunnen vinden.

IMG_9575
deze paraplu maakt iedereen vrolijk. Een vrouw wilde perse een foto van ons nemen omdat het zo romantisch was. IMG_9580

‘s avonds heerlijk gegeten bij de Griek (hoe kan het ook anders!)

IMG_9583IMG_9585
Echt een fantastisch meer!

Maandag 22-4-2024

Vandaag gaan we naar Het Vikos ravijn. Dat ligt 60 km ten Noorden van Ioannina.

IMG_9588
dit is dus de reden dat de stroom uitviel

De weg er naartoe is prachtig . Zelfs met dit donkere koude weer. Kun je nagaan hoe mooi het moet zijn als de zon schijnt. Het regent gelukkig niet.

IMG_9590IMG_9597IMG_9605IMG_9608

Drinken eerst een kop koffie en slaan het advies van de eigenaar om niet af te dalen in de wind. De afdaling was pittig maar we deden het stapje voor stapje en letten goed op. We zijn er zonder kleerscheuren gekomen. Het is niet zo dat je daar nu zo’n prachtig uitzicht hebt hoor in die kloof, maar ach hij is wereldberoemd omdat hij erg diep is in verhouding met zijn breedte. En het is werelderfgoed.

IMG_9620IMG_9630IMG_9634IMG_9645IMG_9653IMG_9655

De klim naar boven terug was wel weer pittig.
Via een omweg Er zijn daar heel veel mooie uitzichten!

IMG_9667IMG_9669IMG_9671

Reden we weer naar Ioannina. We gaan vanavond weer lekker uit eten, want buiten is het te koud om te koken.

IMG_9616

1. Brigitte:
    22 april 2024
    Ach hier is het ook koud. 😁En jullie hebben mooie uitzichten👍👍👍
  2. Groetjes, Hein en Elly:
    22 april 2024
    Mooie verhalen en prachtige foto's!!
  3. Goorden:
    22 april 2024
    ellway heef het door gestuurd. want mijn adres was fout
  4. Roos:
    22 april 2024
    Wow wat goed om het advies in de wind te slaan 💪🤩 prachtig om samen op avontuur
  5. Mariska:
    22 april 2024
    Wat een verhalen, super leuk. En nu in Griekenland. En op naar wat warmer weer!

Jouw reactie