17/18/19-4-2024 marina di Taranto

19 april 2024 - Torretta Mare, Italië

Na dat prachtige Matera wilden we  naar Lecce rijden, maar dat was best wel ver. We vonden een camping onder Taranto met uitzicht op zee.

Af en toe regende het. Maar aan de kust komt het zonnetje vaak toch wel even door.
we hebben heerlijk voor ons campertje gekookt en genoten van het uitzicht en het ruisen van de zee.

18-4-2024

Vandaag rijden we langs de kust richting Lecce. Onderweg boodschappen gehaald in een supermarkt die bijna leeg was. Ze hadden gelukkig wel brood.

We parkeerden onze camper op een groot parkeerterrein en fietsten naar de oude stad

Lecce is  een stad en heeft een oude binnenstad waarvan veel gebouwen in Barok stijl zijn gebouwd.

We hebben de specialiteit van Lecce gegeten

De barocstijl heeft heel veel frutsels en tierelantijntjes. Sommige erg overdreven, sommige prachtig om te zien.

En weer heel heel veel kerken met dezelfde pracht en praal.
wel prachtige keramiek in de winkeltjes

Ook heel bijzonder is dat de meters open en bloot aan straat liggen. IMG_9420
deze Fiat station is toch fantastisch IMG_9423IMG_9430

Karel de V heeft in Lecce nog in een bestaand kasteel gewoond en dit kasteel vergroot en uitgebreid.

Het weer valt tegen. Het is koud (zeker als de zon niet schijnt) De Italiaanse keuken is niet echt mijn ding. Gelukkig vonden we een goede Chinees, waar we heerlijk en goedkoop gegeten hebben.

onze camper staat op een parkeerterrein in Lecce. We slapen beneden zodat het dak niet omhoog hoeft.
Wat een luxe toch dat we kunnen kiezen waar we slapen en dat in een VW-bus!